Informace pro členky a návštěvníky

Důležité informace pro členky a návštěvníky:

- Své příspěvky, prosím zasílejte na e-mail jitka.stepankova@seznam.cz
- Pokud máte zájem o návod na jakékoliv výrobky, kontaktujte, prosím, přímo autorku e-mailem, který je vždy uvedený v článku.

úterý 26. dubna 2011

Nová členka klubu

Milé dámy, jmenuji si Jana (r.1962). Od malička mě bavilo stále něco tvořit, od mojí babičky, která byla velmi zručná a já k ní ráda jezdila na prázdniny, jsem se naučila mnoho technik ručních prací, mnohé z ních už se dnes ani nepoužívají nebo už výrobky jsou nahrazeny moderními (např. jsme s babičkou pletly koberce z pruhů látek, punčoch apod., nebo jsme z březového proutí pletly koštata, nebo z vrbového proutí košíky a koše...). Dalším člověkem, který mě naučil šít, plést, háčkovat byla moje maminka. Další techniky např. drhání... jsem se naučila na různých školních kroužcích, kurzech apod. Po vysoké škole (učitelka) jsem pracovala na učilišti koželuhů, dnes už obor neexistuje, a odpoledne jsme s děvčaty pořád něco vyráběly a tvořily. Pak jsem byla na mateřské. To jsem šila na děti, pletla ... Pak jsem šla do práce a už na ruční tvoření nebyl čas. Sice neučím, ale ve školství pracuji pořád a čím dál víc nabývám dojmu, že kdyby se více děvčat věnovalo ručním pracem, než trávení času na facebooku, kouření a fetování, bezcílnému bloudění po ulicích v černých kožených oblecích a vojenských botech, tak by byl svět mnohem krásnější. Myslím si, že krásu světu dávají právě ženy. A tvůrčích žen není nikdy dost.Nyní, když už mám odrostlé děti, a po práci potřebuji relaxovat nejen na zahrádce, ale i nějakým tvůrčím způsobem, tak jsem se vrátila k ručním pracem. Už předloni mi syn založil www.rucnipracehk.blog.cz ale začala jsem na ně mít čas až letos, a tak jsem na ně začla dávat návody na háčkování vč. fotopostupů, podrobných popisů, aby ostatní podle nich mohli vyrábět či se inspirovat.
Letos jsem se stala členkou Klubu lidové tvorby Hradec Králové. Klub se snaží veřejnosti přiblížit lidové tradice a tvorbu, pořádá kursy pro veřejnost, kde je možné se různé techniky naučit, dodává na výstavy (velikonoční, vánoční, svátky - např. Svátek pečení chleba...) výtvory a díla členek klubu. Zprávy a fotky z klubové činnosti dávám též na stránky.
Dalším mým koníčkem je vaření a pečení. Návody a fotopostupy přípravy jídel dávám též na svoje stránky.
Dalším mým koníčkem je keramika, tvořím hlavně pro svoje velké děti, které k vánocům vždy chtějí nějaký "ruční" výrobek - tak synovi-rybářovi tvořím ryby, dceři, která sbírá čarodějnice tvořím zase tyhle postavičky.
Autorka: JKHK1@seznam.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milé členky i hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tom druhém případě zanechte i svůj podpis.

Flagcounter

Flag Counter