Informace pro členky a návštěvníky

Důležité informace pro členky a návštěvníky:

- Své příspěvky, prosím zasílejte na e-mail jitka.stepankova@seznam.cz
- Pokud máte zájem o návod na jakékoliv výrobky, kontaktujte, prosím, přímo autorku e-mailem, který je vždy uvedený v článku.

sobota 26. července 2008

Pozor! Nová rubrika

Mám pro vás ještě něco, co na blogu zatím není, nebo aspoň jsem si nevšimla. Jsou to slupovačky - slupovací barvy na sklo. Poslední dobou jsem ještě podlehla této výtvarné tvorbě (pokud se tomu dá tak říkat). Navedla mě na to moje sestra, která vyzdobila synovci pokoj a tak jsem hned musela naší malou taky potěšit. Za chvíli jsme měli obrázky všude, kde je to možné. Protože se to dcerce moc líbí, často postává u dveří a ukazuje na kytičky a motýly, směje a má z toho radost. A když se koupeme, tak ukazuje žabku a rybičky a pořád jí to baví. Tak pokud máte někdo malé děti nebo vnoučata, tak určitě je to dobrý nápad, jak jim udělat radost. Výhoda je, že se dají kdykoliv sloupnout, nezůstanou žádné stopy a můžou se nalepit zase jinam, takže výzdoba se dá krásně obměňovat.



Postup:
Postup práce je velmi jednoduchý, jedná se vlastně o obkreslování. Vybraný obrázek vložíme do eurofolie (hladké), a na folii obkreslíme nejdříve obrysy obrázku konturovací barvou, používám černou, nebo zlatou. Konturu necháme asi půl hodiny až hodinu zaschnout. Pak můžeme vybarvovat. Barvy se dají i prolínat, třeba špendlíkovou hlavičkou. Po vybarvení je potřeba nechat obrázek alespoň 24 hodin zaschnout. Já byla při prvních nedočkavá a snažila se je sloupnout dřív, ale potom se obrázek různě vytahá a pokřiví a je k ničemu. Těsně před sloupnutím a umístěním na sklo dávám folii s obrázkem tak na půl hodinky do ledničky. Krásně se nachladí a ztuhne tak, že se s ním pak krásně manipuluje. A ještě - při manipulaci se obrázek nesmí přehnout, protože jakmile se dotkne hmota s hmotou, okamžitě se přichytí a už to nejde od sebe. Proto je lepší, mít ho ztuhlý z lednice, pak to nehrozí. A malý typ - nemusí se zdobit jen okna. Já si doma ozdobila ještě skleničky a skleník v kuchyni. Všechno stejným motivem a vypadá to docela pěkně. Skleničky se můžou normálně mýt horkou jarovou vodou, není problém. Největší výhoda ale je, že když už se nám výzdoba nelíbí, sloupne se a může se udělat zase nová.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Milé členky i hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tom druhém případě zanechte i svůj podpis.

Flagcounter

Flag Counter